Снимка: БГНЕС
"Когато стане голям пътен инцидент се говори три дни и след това всичко приключва." Това заяви пред БНР Диана Русинова – председател на Европейския център за транспортни политики.
 
"За съжаление темата е интересна само тогава, когато нещо е станало. Явно медийните продуценти преценяват, че темата тогава има интерес и хората биха я гледали. През цялото останало време на нас ни се налага да се борим за малко медийно пространство, в което да уведомим хората евентуално какви са опасностите, които ги грозят на пътя, какви са проблемите, които ни заобикалят, свързани с пътната безопасност, защото в крайна сметка, в България всяка година умират около 600 души", добави Диана Русинова.
 
От Европейския център за транспортни политики са подготвили справка колко уреди за измерване на маркировката могат да предоставят като неправителствена организация.
 
Според Русинова, държавата отрича да има проблем, а проблемът е хроничен.
 
След трагичната катастрофа на АМ "Струма", която взе 45 жертви, екперти от Европейския център за транспортни политики, заедно с техни македонски колеги са обходили мястото на инцидента и са установили, че на мантинелите няма липсващи болтове.
 
"Има болтове, просто тази ограничителна система за пътища или мантинела е твръде стара. Тя е трябвало да бъде подновена. Това е честа практика в България, на която ние се противопоставяме - построяваме един път, "хвърляме" го там да карат колите понего и забравяме по него", каза Диана Русинова.
 
От Европейския център за транспортни политики не са се съгласили автомагистралата да бъде въведена в еклопатация, тъй като тя не е годна.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase